הסיפור של מכבי

בירה מכבי נועדה בתחילה לשוק האיכות המקומי ובעיקר ליצוא. היא נקראה על שם המכבים שלחמו ביוונים על מנת לשדר גאווה עברית בצאתה לשוק הבירות העולמי.

מכבי עלתה לראשונה למדפים בשנת 1968. את המתכון רקח ברומייסטר בעל שם עולמי שהוזמן במיוחד מגרמניה. במכבי ישנם 5 אחוזי אלכוהול והיא בירה בסגנון פילזנר. סגנון זה מאופיין בבהירות וצלילות, טעם כשותי ורמת גזים גבוהה. בירה מכבי עמדה בציפיות הגבוהות וזכתה בתחרויות בינלאומיות נחשבות לבירה בשנים 1977 בלוקסמבורג, 1979 בפריז, 1981 בבריסל, ו-1995 ברומא. על תוויות הבירה התווספו המדליות במהלך השנים.

בשנת 2009 עברה בירה מכבי ריענון ומתיחת פנים, במטרה ליצור את בירת ה-ALL MALT האיכותית בישראל. בעזרתה של חברת היינקן העולמית, עודכנה נוסחת המשקה המבוססת כיום על 100% לתת אירופאי משובח. הבקבוק והתווית עוצבו מחדש ע”י המעצב פיליפ בולקייה.‏

יחד עם רענון הטעם והאריזה סימנה בירה מכבי את קהילת האמנים הצעירים בישראל כקהילת יעד חדשה ומרעננת. מכבי בחרה להתמקד בקהילת היוצרים התל-אביביים והחלה לתמוך בעקביות בתרבות שוליים אלטרנטיבית וביוצרי אנדרגראונד, בשטח וברשת. מהר מאוד הפכה מכבי לבירת החבית המועדפת בברים ובבתי קפה הפונים לקהל יצירתי. בתוך שנתיים הכפילה בירה מכבי, פעמיים, את מכירותיה בברים ומועדונים וריבעה את מספר הברזים שלה במקומות בילוי ברחבי הארץ. סקר עצמאי של עיתון דה-מרקר, קבע כי בירה מכבי עשתה את הזינוק התדמיתי הגדול ביותר בשנת 2010.

כחלק מבניית התדמית המחודשת של מכבי, יצאנו בשנת 2013 עם סרטון רשת בכיכוב אייזייה מוסטפה. הסרטון זכה להצלחה מסחררת וצבר למעלה ממיליון צפיות.