מורשת

אבסולוט וודקה יוצרה לראשונה בשנת 1879 על-ידי לארס אולסון סמית’, יזם צעיר שפיתח במשך שנים שיטת זיקוק ייחודית – זיקוק מתמשך – שאינה מצריכה סינון בפחם, במטרה לייצר וודקה נקייה וטהורה. למשקה שיצר קרא “אבסולוט רנט ברנווין”, שפירושו בשבדית – וודקה טהורה לחלוטין.

ב-1979 החליטה ממשלת שבדיה, שאבסולוט הייתה אז בבעלותה, להשיק את המותג בניו יורק. המהלך הוביל במהרה להצלחה גלובאלית מסחררת, וכיום נמכרת אבסולוט בלמעלה מ-120 מדינות ונמנית על עשרת המותגים המוכרים ביותר בעולם. לטעם הקלאסי נוספו במהלך השנים עשרות טעמים נוספים כגון אבסולוט פפר, ציטרון ומנדרין.

בשנת 1985 צייר האמן אנדי וורהול את הבקבוק הקלאסי של אבסולוט וודקה לצורך מסע פרסום שיזמה החברה. הציור הפך עם פרסומו להצלחה מסחררת, וזכה לתשומת לב תקשורתית בכל רחבי העולם. בכך, הפכה אבסולוט וודקה מוודקה פופולארית לאייקון תרבותי.

במהלך השנים, אבסולוט וודקה לא רק המשיכה בשיתופי פעולה נועזים עם אמנים מובילים אחרים, כגון קית’ הרינג וז’אן מישל בסקיאט, אלא גם עם קולנוענים מוערכים כגון ספייק לי וספייק ג’ונז. לאחרונה, ייחדה החברה פרויקט מיוחד לעידוד אמנות צעירה וחדשנית, במסגרתו מתבקשים אמנים לצקת תוכן מקורי לבקבוק הקלאסי של אבסולוט. בישראל, בחרה אבסולוט וודקה לשתף פעולה עם האמן ניר הוד, שעיצב עבורה חמישה בקבוקים.