״אין עתיד ללא עבר״.
סיפורה של טמפו.

סיפורה של טמפו שזור בסיפורה של מדינת ישראל – סיפוריהן משולבים זה בזה ומשקפים זה את זה. דרכה של החברה החלה ב-1953 עם משקה יחיד ופופלארי בטעם למון ליים. מאז והלאה, יצאה החברה למסע של צמיחה והרחיבה בהדרגה את תחומי פעילותה עד להפיכתה לחברת המשקאות המובילה בישראל. כיום טמפו מציעה משקאות לכל צרכן, בכל סיטואציית צריכה במשך כל שעות היום.

clock picture
history image 0
1934

מבשלת הבירה הראשונה בארץ – "תעשית בירה ארץ ישראלית", שהיתה מוכרת גם כ"מבשלת בירה פלסטינה", מוקמת בראשון לציון. המותג המוביל של המבשלה היה בירה "נשר", על שני סוגיה: בירה לבנה, בסגנון פילזנר, ובירה שחורה, ללא אלכוהול, בשם "נשר מאלט". המותג שווק במהלך השנים תחת סלוגנים שונים, כמו "בירה מאלט – משקה בריאות, מרווה צמא – מפיג לאות", "החבר'ה קוראים לזה בירה נשר", וכמובן הסיסמה שהפכה לקאלט – "מה הקשר? בירה נשר".

history image 1
1950

גולדסטאר, הבירה המובילה בישראל, מיוצרת לראשונה במבשלות
בירה פלסטינה ברשל"צ. גולדסטאר היא בירת לאגר. בגרמנית המילה
Lagern פירושה "לאחסן". עם סיום הכנת בירות הלאגר הן מאוחסנות
למשך שבוע-שבועיים בטמפרטורה של 4-0 מעלות, מה שמקנה להן
בהירות וצלילות. מראשית דרכה, גולדסטאר הייתה הבירה לגברים
ונמכרה בשק"ם הצבאי, מלווה בסלוגן שליווה אותה עשרות שנים
– "תנו לגבר גולדסטאר".

history image 2
1952

הקמת מפעלי "מבשלה לאומית" בנתניה. מותג הדגל של המבשלה,
שנהנתה באותן שנים ממונופולין בייצור בירה בישראל, היה "אביר".
את שמה של הבירה הותיקה העניקו לה, לגמרי במקרה, חיילי הצבא
הבריטי ששהו בארץ בתקופת המנדט. החיילים, שלא שלטו בשפה
העברית, היו נוהגים להיכנס לבר ולבקש "A Beer". "מילת הקוד" של
החיילים הבריטים, הפכה בסופו של דבר לשמו של המותג המוביל של
מבשלה לאומית. בשלב מסוים נפסק ייצורה של בירה אביר לזמן מה,
עד שחודש ע״י טמפו בשנת ה-60 למדינה, "בירה ישראלית חלוצית".

history image 3
1953

משקה הלימון ליים של טמפו צובר תאוצה בשוק, ומייסד החברה משה בורשטיין מחליט להעביר את המפעל הקטן של טמפו מפרדס חנה ולהקים מפעל גדול ומשוכלל בחולון. במפעל החדש החלו לייצר, בנוסף לטעם הלימון ליים, גם טמפו בטעמים קולה ואורנג'דה. המשקאות זכו לפופלריות אדירה ובכל יום יצאו עשרות משאיות טמפו לכל רחבי הארץ לחלק את הבקבוקים. המשקה זכה להצלחה יוצאת דופן בקרב חיילי צה"ל, שיכלו לקנות אותו בשק"ם ולזכות בתמורה להחזרת הבקבוק הריק ב"מצופה". הסלוגן שליווה את פרסומי החברה באותן שנים היה "המשקה הזך בבקבוק הצח".

history image 4
1961

גם פול ניומן נהנה משתיית בירה גולדסטאר

history image 5
1968

תנו לגבר טרמפ – תנו לגבר גולדסטאר

history image 6
1968

טמפו מרחיבה את עסקיה ומקימה מפעל לייצור בקבוקי זכוכית בירוחם.
במפעל מותקן הציוד החדיש בעולם, שמאפשר תפוקה של
25,000 טונות זכוכית חלולה. זמן קצר לאחר הקמתו, החל המפעל
לייצר פקקי אלומיניום ובהמשך נוסף גם מתקן לייצור ארגזי פלסטיק.
המפעל החדיש ייצר בקבוקים באיכות טובה יותר מבעבר ובמשקל
קל, ששמשו חברות משקאות נוספות בארץ.

history image 7
1968

טמפו משיקה את בירה "מכבי", בירה צלולה בסגנון פילזנר. מקורן של בירות הפילזנר בעיירה פילזן שבצ'כיה, והן מאופיינות בטעם כשותי ורמת גזים גבוהה. על מנת לייצר בירה ברמות הגבוהות ביותר, הובא למבשלות השיכר בנתניה ברומייסיטר גרמני בעל שם עולמי. שמה של הבירה, שיועדה גם לייצוא, ניתן לה על שם המכבים שניצחו את היוונים והפכו לסמל לגאווה ישראלית. על התווית הראשונה אף הוטבע איור של לוחם מכבי. בירה מכבי עלתה על כל הציפיות ובמהלך השנים זכתה בתחרויות בינ"ל רבות, בניהן: לוקסמבורג 1977, פריז 1979 ובריסל 1981.

history image 8
1970

טמפו מביאה לעולם עוד המצאה פורצת דרך, ה"ליטר פלוס" – בקבוק זכוכית עטוף פלסטיק, למניעת התפזרות של זכוכיות במקרה של שבירת הבקבוק. הבקבוקים החדשים אובזרו בפפקים בעלי מנגנון הברגה, שהחליפו סופית את הפקקים הנשלפים שהיו בשימוש עד אז. בשעה טובה אפשר היה לשמור את הבקבוק המשפחתי גם לאחר הפתיחה, בלי לדאוג מבריחה של הגזים. אז כמה ליטרים בדיוק היו ב"ליטר פלוס"? 1.2 ל'. בערך.

history image 9
1981

בירה מכבי מקרבת לבבות

history image 10
1981

טמפו מתחילה בייצור משקה קל בשם "טמפולי". המשקה, שיועד בעיקר לקהל הצעיר, שווק בטעמים תפוז, תפוח, אשכולית ובטעם הפופולרי ביותר – ענבים. טמפולי נמכר בשקיות אלומיניום, אליהן צורפה קשית. ב-1988 קיימה טמפו מבצע ענק, במסגרתו נקראו המשתתפים להרכיב את הצירוף "טולי טמפולי" מאותיות שהוטבעו על השקיות. בתחרות, בה חולקו פרסים חלומיים כמו ווקי-טוקי, מצלמה-קסטה, טרנזיסטור מצחייה ואפילו רובוט מדבר בגובה מטר וחצי, זכה עופר בורה מחדרה.

history image 11
1983

משה בורנשטיין מביא את הפי.אי.טי (PET) לישראל על-ידי השקת הקנקל – בקבוק 2 ליטר מפלסטיק שקוף, בעל תחתית מייצבת, שהפך מיד ללהיט. מדובר במהפכה של ממש בשוק המשקאות הקלים המקומי. עד אז, יוצרו בקבוקים משפחתיים רק מזכוכית. הקנקל שימש למשקאות טמפו-קולה, טמפו-לבן (למון-ליים) והטעם הפופולארי ביותר – טמפו-אורנג'. הופעתו של בקבוק הקנקל סימנה את סופו של עידן בקבוק הזכוכית המשפחתי בשוק המשקאות הקלים.

history image 12
1983

טמפו משיקה משקה אלכוהולי קל בשם "שנדי" – שילוב של בירה עם 1.9% אלכוהול ולימונדה. שנדי הוא משקה גרמני שנולד במקרה בשנת 1912 במהלך מירוץ האופניים המסורתי של מחוז בוואריה. אחד ממוכרי הבירה בדוכנים שמוקמו לאורך המסלול, שמלאי הבירה שלו הלך ואזל, החליט בפרץ של יצירתיות למהול את הבירה שנותרה לו בלימונדה. הקוקטייל המפתיע כבש את קהל האוהדים. עד היום מותג השנדי המוביל בגרמניה נקרא 'RADLER' – "רוכב האופניים". השקת הגרסה העברית לוותה בקמפיין בלתי נשכח בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, תחת הסיסמה "אני צמא לשנדי שלך".

history image 13
1988

את אני ובירה מכבי

history image 14
1992

ב-15 באפריל 1992, טמפו משיקה את פפסי קולה, ובכך מבשרת את פתיחתה של מלחמת פפסי וקוקה קולה בישראל. תוך מספר שנים, הקטלוג של פפסי במלואו זמין בכל החנויות בישראל. במהלך השנים הבאות, טמפו משיקה מוצרים נוספים של פפסי, לרבות המשקה הפופולרי פפסי מקס.

history image 15
1992

בשנת 1992 בירה היינקן נכנסת לשוק המקומי וטמפו הופכת למשווקת הבלעדית של המותג בישראל. עד מהרה הופכת היינקן לבירה המיובאת מס' 1 בארץ. שיתוף הפעולה בין היינקן לטמפו מתהדק ומגיע לשיאו בשנת 2005, כשהיינקן 40% ממניות טמפו. בירה היינקן היא כיום מותג הפרימיום בעל התפוצה הרחבה ביותר בעולם, נמכרת בלמעלה מ-175 מדינות.

1994

גולדסטאר הופכת לכוכב של הפאב

1994

יש מכבי יש חברים. וכל מילה נוספת מיותרת

2001

רני מגולני משאיר את החבר'ה במתח

history image 19
2004

טמפו מבססת את אחיזתה בשוק היין הישראלי ונכנסת כשותפה לפעילות יקבי ברקן. לימים טמפו תחזיק ב- 83% ממניות היקב ותוביל אותו למעמד של היקב בישראלי המעוטר ביותר בישראל בתחרויות יין בינלאומיות.

2004

אנחנו חוזרים ושואלים – מה הקשר? בירה נשר!

2006

תגיד תודה שאתה גבר, ותשתה משהו.

history image 22
2011

טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק האלכוהול בישראל ומתחילה לשווק את מותגי התאגיד פרנו ריקארד באופן בלעדי

history image 23
2009

טמפו סוללת את דרכה לקטגוריה נוספת בשוק המשקאות ומתחילה להפיץ את משקה האנרגיה XL בישראל.

2012

הביטבוקס של פפסי מקס מכניס את כולנו לגרוב

history image 25
2014

שיתוף הפעולה עם הייניקן מתהדק וטמפו מתחילה לייצר את הבירה בארץ. בכך הופכת מדינת ישראל למדינה היחידה בעולם שבה הייניקן מחזיקה במבשלה מקומית.

history image 26
2015

טמפו מרחיבה את פעילותה בתחום המשקאות הקלים ורוכשת מניות בחברת אדיר סחר המשווקת שורה של משקאות קלים ייחודיים וטעימים.

2015

גולדסטאר Unfiltered – ביצירה אמתית עדיף לגעת כמה שפחות

history image 28
2015

טמפו מרחיבה את פעילותה בשוק הוודקה בישראל ומתחילה לשווק את מותג בלוגה היוקרתי באופן בלעדי

history image 29
2015

טמפו ממשיכה להרחיב את פעילותה כחברה הפועלת בכל עולמות המשקאות ונכנסת לעולם הקפה. זאת באמצעות רכישת חברת נני המייבאת מותגים לשוק הקפה החם. במסגרת פעילת זו החברה משווקת את המותגים מאורו, קימבו, קסטודורו ומואק.

arrowUp
נגישות